جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

آموزش نصب ایزوگام روی ایرانیت

در این مقاله قصد داریم در مورد نصب ایزوگام روی ایرانیت توضیحاتی را به شما عزیزان ارائه دهیم. در مناطق شمالی ایران به علت بارندگی زیادی که وجود دارد، از سقف های شیروانی یا ایرانیت استفاده ی زیادی می گردد، اما از این جهت که این سقف ها به دلیل بارش باران و رطوبت زیاد ممکن است دچار پوسیدگی شوند، بنابراین در این شرایط عایق کردن آن ها، به منظور جلوگیری از نفوذ رطوبت به سطح آن ها و همچنین برای پیشگیری از خسارات بعدی، بسیار حائز اهمیت است. به منظور عایق کردن مکان های مختلفی مانند دیوار، پشت بام، سرویس بهداشتی، استخر و … از عایق های پیش ساخته ی ایزوگام استفاده می گردد.

در مورد سقف هایی که با ایرانیت ساخته شده اند نیز، از ایزوگام استفاده می گردد؛ اما در مورد این سقف ها روش نصب ایزوگام کمی متفاوت تر است و لازم است که از تکنیک های خاصی استفاده شود.در زمینه مقایسه ی ایرانیت و شیروانی نیز می توان گفت که از آن جایی که ایرانیت و شیروانی دارای مواد تشکیل دهنده ی متفاوتی هستند، به همین دلیل روش نصب ایزوگام روی شیروانی و روش نصب ایزوگام روی ایرانیت نیز با یکدیگر متفاوت خواهد بود. در این مقاله در مورد نصب ایزوگام روی ایرانیت و تکنیک هایی که برای این کار نیاز است بدانید، به شما توضیح خواهیم داد.

نصب ایزوگام روی ایرانیت

نحوه نصب عایق رطوبتی روی ایرانیت

پس از نصب ایرانیت بر روی سطح، باید آن را بررسی کرده و اگر فرورفتگی‌هایی بر روی سطح آن وجود داشت باید با کمک ملاتی از ماسه و سیمان یکنواخت و پر گردد تا سطح ایرانیت برای نصب ایزوگام آماده شود. برای بهتر شدن و یکنواختی ملات، می توان از توری مرغی استفاده کرد به این صورت که روی سطح ایرانیت را با توری پوشانده و ملات سیمان و ماسه را بر روی آن می ریزند که به این ترتیب ملات بهتر و یک دست تری روی سطح قرار میگیرد.

البته باید به این مورد توجه کرد که از توری مرغی بیشتر برای زیر سازی قبل از نصب ایزوگام روی شیروانی استفاده میشود. برای چسبندگی بیشتر می توان بعد از خشک کردن ملات از یک لایه قیر بر روی سطح استفاده کرد و سپس اقدام به نصب ایزوگام روی ایرانیت نمود.

نکات ایمنی در مورد نصب ایزوگام روی ایرانیت

– یکی از موارد ضروری ایمنی پیش از شروع اجرای عایق کاری، وجود کپسول آتش نشانی است که حتما باید مورد توجه قرار گیرد.

– در صورتی که سطح زیر ایرانیت را چک کنید، متوجه خواهید شد که معمولا در زیر ایرانیت از پشم شیشه استفاده می شود، و از آن جایی که الیاف پشم شیشه نیز بسیار اشتعال پذیر هستند، بنابراین نصب ایزوگام روی ایرانیت نیاز به تخصص ویژه ای دارد. چرا که اگر به جای این که شعله روی ایزوگام باشد، روی ایرانیت باشد، ممکن است موجب ایجاد آتش سوزی گردد. بنابراین به دلیل وجود چنین شرایطی، نصب ایزوگام حتما باید توسط ایزوگام کارهای با تجربه و متخصص و با رعایت کامل احتیاط انجام گیرد.

– از آن جایی که حرکت بر روی سقف ایرانیت خطرناک است، به همین دلیل بهتر است که در هنگام اجرای ایزوگام، از تخته بنایی استفاده شود.

– معمولا ایرانیت را روی سطوح شیب دار هم نصب می کنند، در این شرایط اگر شیب سطح زیاد باشد، برای ایمنی بیشتر، نصاب ایزوگام ملزم به استفاده از طناب می باشد.

مزایا و معایب استفاده از ایرانیت

از آن جایی که ایرانیت از سیمان ساخته شده است و دارای جنس سیمانی است، بنابراین از استحکام بسیار بالایی نیز برخوردار است. بنابراین می توان گفت که مزیت اصلی ایرانیت، استحکام بالای آن است و همین مستحکم بودن موجب شده است که از ایرانیت برای پوشش اتاقک ها و سقف انبار ها استفاده های زیادی شود.

اما در زمینه ی عایق کاری سطح ایرانیت، می توان گفت که دارای یک ایراد اساسی است که البته با تکنیک های مختلفی برطرف می گردد. از جمله معایب استفاده از ایرانیت ناهموار بودن سطح آن است که موجب می شود، نصب ایزوگام روی ایرانیت دشوارتر شود و همین مسئله موجب لزوم اجرای زیرسازی ایزوگام پیش از اجرای ایزوگام بر روی ایرانیت می گردد.

زیرسازی و نصب ایزوگام روی ایرانیت

پس از نصب ایرانیت باید سطح آن با کمک ملات ماسه و سیمان یکنواخت شود. در این مرحله به منظور داشتن یک زیرسازی مناسب برای نصب ایزوگام روی ایرانیت، تمام فرو رفتگی های سطح باید با ملات پر شود، تا یک سطح یک پارچه و یک دست ایجاد گردد. توجه داشته باشید که برای این که سطح سیمان و ملات یک دست شود، می توان از توری مرغی نیز استفاده کرد. بدین ترتیب که توری مرغی روی سطح قرار داده می شود و روی آن با ملات پوشانده می شود، به این ترتیب سیمان و ملات بهتر و یک دست تر روی سطح قرار می گیرند. 

البته از توری مرغی بیشتر به منظور زیرسازی قبل از نصب ایزوگام روی شیروانی استفاده می گردد، دلیل این امر نیز این است که در نصب ایزوگام روی شیروانی، به دلیل این که جنس شیروانی از فلز گالوانیزه است؛ ملات ماسه و سیمان به خوبی روی آن نمی چسبد و همین امر موجب می شود که نصب ایزوگام دشوار تر شود. اما با تمامی این اوصاف استفاده از توری مرغی در زیرسازی ایزوگام روی ایرانیت نیز بلامانع است. پس از اجرای این مرحله، باید به اندازه ی کافی زمان داده شود تا ملات به خوبی خشک شود. در مرحله ی بعد به منظور افزایش هر چه بیشتر چسبندگی سطح، روی ملات، با یک لایه قیر پوشانده می شود و سپس ایزوگام بر روی آن نصب می گردد.

قیمت نصب ایزوگام روی ایرانیت

نحوه ی برآورد قیمت نصب ایزوگام روی ایرانیت، همانند ایزوگام بر روی سطوح دیگر به جنس و نوع ایزوگام مصرفی بستگی دارد. انواع مختلف ایزوگام قیمت های متفاوتی دارند که این تفاوت در هزینه ی نهایی عایق کاری نیز تأثیر خواهد داشت. مقدار ایزوگام مصرفی بر حسب متر مربع نبز، از دیگر عوامل تأثیر گذار بر قیمت ایزوگام بر روی ایرانیت می باشد. اما نکته ای که در این جا وجود دارد، این است که در نصب ایزوگام روی ایرانیت، به دلیل ناهموار بودن سطح ایرانیت و نیاز به یکدست کردن سطح آن، نیاز به اجرای زیرسازی ایزوگام می باشد و بدیهی است که این مسئله نیز بر قیمت ایزوگام تأثیر خواهد داشت.

در مورد دستمزد اجرای ایزوگام بر روی سطح نیز می توان گفت که علاوه بر این که دستمزد روز نصب ایزوگام در مناطق مختلف متفاوت است، اجرت نصب ایزوگام به نوع سطح نیز بستگی دارد که در مورد اجرای ایزوگام بر روی ایرانیت، به دلیل شیبدار بودن سطح و اینکه اجرای ایزوگام روی این نوع سطوح، نیاز به تخصص بالایی دارد و دارای خطرات خاصی نیز می باشد؛ بنابراین دستمزد نصب ایزوگام روی ایرانیت نسبت به سطوح دیگر معمولا بالاتر در نظر گرفته می شود.

نصب ایزوگام روی ایرانیت در تهران و کرج

شرکت گام گستر به عنوان نمایندگی رسمی ایزوگام در تمامی مناطق تهران و کرج، تمامی خدمات مربوط به انواع عایق های رطوبتی از جمله ایزوگام را با بهترین کیفیت و کارایی به اهالی محترم این مناطق ارائه می کند. شایان ذکر است که این مجموعه ی معتبر با کسب بالاترین درصد رضایت مشتریان خود، از سوی مشتریان به عنوان برترین نمایندگی ایزوگام در تهران و کرج برگزیده شده است. در همین راستا این شرکت به منظور ارائه ی بهترین خدمات نصب ایزوگام روی ایرانیت، از بهترین نصابان ایزوگام در تهران و کرج که دارای تجربه و تخصص بالایی در این زمینه می باشند، استفاده می کند تا بتواند به تمامی حساسیت های مشتریان پاسخ داده و بهترین کیفیت عایق کاری را با مناسب ترین قیمت به آنان تحویل دهد.

شما عزیزان نیز در این مناطق جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ی نصب ایزوگام روی ایرانیت و هزینه ی اجرای آن، می توانید به صورت حضوری به هر یک از نمایندگی های شرکت گام گستر در تهران و کرج مراجعه کرده و یا با شماره های تلفن درج شده در سایت این شرکت تماس حاصل فرمایید. کارشناسان ما در این مراکز آماده ی خدمت رسانی به شما بوده و پاسخ گوی سؤالات شما عزیزان خواهند بود.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *