جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

ریختن قیر روی ایزوگام

ریختن قیر روی ایزوگام

ریختن قیر روی ایزوگام به طور معمول برای افزایش سطح مقاومت ایزوگام انجام می‌شود. برای عایق بندی ایزوگام ها بعد از نصب می‌توان از روش های مختلف عایق بندی جهت افزایش عمر آن استفاده کرد که یکی از آنها اجرای قیر روی ایزوگام است. البته در حالت نرمال ریختن قیر روی ایزوگام انجام نمی‌شود و از آن به عنوان یک زیرساز استفاده می‌کنند.

در مواقعی هم که نیاز باشد روی ایزوگام قدیمی یک لایه ایزوگام جدید نصب شود، از قیر پاشی به منظور ایجاد چسبندگی مناسب می توان کمک گرفت. قیر کشی زیر ایزوگام یکی از تکنیکی ترین کارهایی است که برای نصب کردن انواع ایزوگام توسط کارشناسان به کار می رود. در حالت کلی باید بدانید که منظور از ریختن قیر روی ایزوگام همان نصب ایزوگام روی ایزوگام است که این اصطلاح به زیر سازی آن اشاره دارد.

تماس با ایزوگام کاران شرکت گام گستر

اجرای قیر زیر ایزوگام

در حالت کلی برای اینکه ایزوگام را روی پشت بام یا کف نصب کنند باید از یک زیر ساز برای آن کمک بگیرند. نصب کردن ایزوگام روی سیمان که خیس است یا سطوح لغزنده ای که چسبندگی ندارند باعث کاهش عمر آن شده و در مدت زمان کوتاهی نیاز به تعمیر پیدا ‌می‌کند.

اگر سوالتان این است که به طور معمول می توان قیر را روی ایزوگام ریخت باید بگوییم خیر. قیر صرفا برای زیر سازی انواع سطوح قبل از نصب کردن ایزوگام کاربرد دارد و اگر می خواهید برای محکم کاری روی ایزوگام جدیدتان را عایق کنید، باید از متریال های دیگری مانند پلیمر استفاده کنید. اما اگر منظورتان این است که ایزوگام قدیمی خراب شده و می خواهید مجددا سقف را ایزوگام کنید، می توانید روی آن قیر بریزید. بله به عنوان عایق زیر ساز استفاده از قیر توصیه می شود.

مقدار قیر زیر ایزوگام چقدر باید باشد؟

نحوه ریختن قیر روی ایزوگام راحت است اما بهتر است که اجرای آن را به متخصص اینکار بسپارید. مقدار قیر زیر ایزوگام باید به انداری باشد که چسبندگی مورد نیاز را ایجاد کند و از عبور رطوبت ممانعت به عمل آورد. در واقع میزان مشخصی برای ریختن قیر زیرساز وجود ندارد و نصاب به طور تجربی این مهارت را کسب کرده است که چه میزان قیر برای انواع ایزوگام کافی است.

در حالت کلی می‌توان گفت که مقدار قیری که زیر ایزوگام استفاده می‌شود، بستگی به سطح مورد نظر و نوع ایزوگام دارد. به صورت تقریبی این میزان برا سطوح صاف کمتر است و تقریبا بین ۵۰۰ گرم در هر متر مربع استفاده می‌شود و برای سطوح شیب دار این میزان افزایش پیدا می‌کند و به حدود ۱ کیلوگرم در هر متر مربع می‌رسد.

اما بهتر است همیشه پیش از اجرا، از کارشناسان مربوطه مشاوره بگیرید تا مقدار دقیق قیر مورد نیاز برای پروژه‌ خاص شما تعیین شود. این مقادیر ممکن است بسته به شرایط و نوع ایزوگام متغیر باشد.

مشاوره رایگان با: نمایندگی ایزوگام در کرج

قیمت قیر زیر ایزوگام

قیمت قیر زیر ایزوگام

هنگام خرید قیر زیر ایزوگام برای عایق کردن زیر ایزوگام با قیمت های مختلفی مواجه می‌شوید که احتمالا برایتان دور از انتظار هم نیست. قیمت قیر زیر ایزوگام در بازار ایران متغیر است که بنا به دلایل مختلفی این اختلاف قیمت به وجود آمده است. یکی از اصلی ترین عوامل موثر در قیمت قیر زیر ایزوگام کیفیت آن است. قیرها معمولا با درجه بندی های مختلفی تولید می‌شوند که همین امر قیمت آن را جابه جا می‌کند.

نوع قیر مصرفی نیز می‌تواند بسته به پروژه متفاوت باشد که باز هم یک فاکتور کلیدی در تعیین قیمت خریدار است. برای سطوح شیب دار باید قیری استفاده شود که خیلی شل و خیلی هم سفت نباشد. در حالی که برای سطوح صاف می توان از انواع دیگر قیر نیز استفاده کرد. قیمت قیر ممکن است با توجه به شرایط بازار و نوسانات قیمت نفت تغییر کند. از آنجایی که قیر یک محصول نفتی است با بالا و پایین رفتن قیمت نفت، نوسان قیمت قیر زیر ایزوگام نیز منطقی است.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *