جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

قیرگونی پشت بام

قبلا در مورد ایزوگام پشت بام و نحوه انجام آن صحبت کرده ایم. به جز ایزوگام، نوع دیگری از عایق بندی هم در پشت بام و سطوح دیگر انجام می گردد که با عنوان قیرگونی شناخته می شود. همانطور که از نام این روش پیداست، برای انجام آن از قیر و گونی استفاده می شود. اگرچه چند سالی است ایزوگام جایگزین این روش شده است، اما قیرگونی پشت بام همچنان یک روش کاربردی و مفید برای عایق بندی سطوح مختلف به شمار می رود.

در این مطلب از سری مقالات وب سایت شرکت گام گستر، شما را با نکاتی در خصوص قیرگونی کردن پشت بام، هزینه و نحوه اجرای این عایق رطوبتی آشنا می کنیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد چگونگی دریافت خدمات مربوط به اجرای قیرگونی در کرج و تهران می توانید با این مجموعه تماس بگیرید.

قیرگونی پشت بام

قیمت قیرگونی پشت بام

برای تعیین هزینه اجرای قیرگونی پشت بام، باید فاکتورهای مختلفی را مورد نظر قرار داد. متراژ و مساحت سطحی که قرار است عایق بندی شود، مهم ترین معیار به شمار می رود. این مسئله تعیین می کند که برای قیرگونی کردن کل فضا نیاز به چه مقدار متریال است. روش اجرای قیرگونی هم در هزینه نهایی تاثیرگذار است. باید دید که نصاب از روش یک لایه استفاده می کند یا قیرگونی را به صورت دو یا سه لایه اجرا می کند. گاهی ممکن است سطح مورد نظر نیاز به زیرسازی یا ترمیم داشته باشد.

در این صورت هزینه اجرای قیرگونی پشت بام بیشتر خواهد بود. دستمزد قیرگونی‌ کار، محل انجام قیرگونی، مساحت سطحی که باید قیرگونی شود، روش انجام قیرگونی و حتی شرایط آب و هوایی در تعیین قیمت اجرای این روش عایق بندی تاثیرگذار هستند. شرکت گام گستر به شما اطمینان می دهد که هزینه قیرگونی را به صورتی تعیین کند که در عین دریافت بهترین کیفیت کار، مبلغی مقرون به صرفه پرداخت نمایید.

قیرگونی کردن پشت بام چه مزایا و معایبی دارد؟

یکی از مهم ترین مزایای قیرگونی پشت بام، راحتی آن است. برای اجرای قیرگونی نیازی به تخصص بالا نیست و به راحتی می توان مواد و مصالح مورد نیاز آن را تامین کرد. همچنین در بخش هایی که دارای شکستگی هستند، می توان به راحتی قیرگونی را برای ترمیم به کار برد.

در عین حال، یکی از مزایای این روش هم خطرناک بودن آن است. نصاب با قیر داغ کار می کند و باید نهایت دقت را داشته باشد تا از این مایع مذاب، آسیب نبیند. سطح قیرگونی در مقایسه با ایزوگام آسیب پذیرتر است و به همین دلیل زودتر فرسوده می شود. از طرفی قیرگونی به مرور زمان پوسیده می شود و موجب ایجاد نشتی در ساختمان می گردد.

نحوه اجرای قیرگونی در پشت بام

برای اجرای قیرگونی پشت بام، باید به شکل خاصی عمل شود. تیم مجرب شرکت گام گستر برای این منظور به ترتیب زیر عمل می کنند:

  • پیش از اجرای قیرگونی، سطح را با سیمان می پوشانند.
  • تمامی درزها را به خوبی می پوشانند و سطح را کاملا تمیز می کنند.
  • در مرحله سوم، قیر را با دمای نهایتا ۱۸۰ داغ کرده و روی سطح می ریزند.
  • نصاب ها باید مطمئن شوند که قیر تمامی فضای پشت بام را به خوبی پوشانده است.
  • سپس با یک گونی درجه ۱ سطح قیر را می پوشانند. البته توجه می کنند که گونی پاره نشود.
  • در ادامه روند اجرای قیرگونی پشت بام، قیر نرم با قیر سفت ترکیب می شود و لایه ای جدید سطح را می پوشاند.
  • برای بستن راه نفوذ آب، قیرگونی به صورت معکوس انجام می شود.
  • در مرحله آخر قیرگونی پشت بام، دوباره روی گونی را با یک لایه قیر می پوشانند تا نصب این لایه به بهترین شکل انجام شود.
  • برای تست مقاومت قیرگونی و کیفیت نصب آن نیز یک روز بعد، عملیات آب گیری انجام می شود.
4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *