جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

ایزوگام روی سیمان خیس

همگی افراد برای اینکه زندگی آرامی داشته باشند نیاز به امنیت دارند، و این امنیت در خانه ایمن خود از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. ایزوگام کردن پشت بام و سایر سطوح دیگر از وارد شدن آب به داخل ساختمان جلوگیری می کند، به طوری که شما در زمان بارندگی ها می توانید بدون داشتن هیچ نوع دغدغه ای امنیت لازم را داشته باشید و بدین ترتیب است که این عایق ها برای تان آسایش را پدید می آورند. عده ای ایزوگام روی سیمان خیس را انجام می دهند که این کار نشان دهنده ی نادانی و بی تجربگی آن ها می باشد.

توجه داشته باشید که یک نصب اصولی و دقیق برای ایزوگام به شرایط ویژه‌ ای نیز نیازمند است. که یکی از این شرایط، انجام زیرسازی درست و استانداردی می باشد. در بخش زیر سازی سطح کار شما باید به طور کامل خشک باشد، چرا که اگر نم، آب و یا رطوبت در زیر عایق رطوبتی شما نظیر ایزوگام باقی بماند، معایب و مشکلاتی را به همراه خواهد داشت که موجب می شوند تا شما درگیر هزینه‌ های اضافی جهت رفع مشکل تان شوید.

ایزوگام روی سیمان خیس

مشکلات نصب ایزوگام بر روی سیمان خیس

همان طوری که گفته شد خیس بودن سیمان در سطح کار شما جهت عایق کاری سبب می‌ شود تا چسبندگی کافی را برای ایزوگام کاری نداشته و ایزوگام به آسانی از سطح مورد نظر جدا شود. به این دلیل که خیس بودن سیمان موجب می شود تا دمای سطح مربوطه کاهش یافته و قیر روی ایزوگام نیز پیش از شکل‌ گیری، سرد شده و بدین صورت مشکلات نصب ایزوگام بر روی سیمان خیس باعث عدم کیفیت و کارایی لازم در جهت عایق کاری خواهند شد. همچنین رطوبت موجود در سیمان این قابلیت را دارد که به بخار آب تبدیل شده و ایزوگام را دچار طبله‌ و برآمدگی نماید و این گونه موجب جدا شدن بخش‌ هایی از آن در سطوح عایق کاری شده شود.

در چه صورتی ایزوگام را روی سیمان نصب می کنند؟

برای نصب ایزوگام روی سیمان به هیچ عنوان نباید سیمان خیس باشد، برای این کار تنها کافی است که شما منتظر بمانید تا سیمان به طور کامل خشک شده و پس از آن با استفاده از قیر و یا پرایمر ایزوگام، سطح آن را پوشش داده تا یک لایه‌ ی محافظ برای چسبندگی بهتر و جلوگیری بیشتری برای نفوذ رطوبت تشکیل شود. 

در نهایت می توان با استفاده از ایزوگام و یک اجرای دقیق و اصولی، سطح مورد نظر را عایق‌ کاری و ایزولاسیون کرد. همچنین دقت کنید که پیش از نصب ایزوگام حتما باید سطح سیمان را از این لحاظ که دارای سنگ ریزه، گرد و خاک و آلودگی های دیگری که موجب عدم چسبندگی ایزوگام در زمان اجرا می‌ شوند، را بررسی نمایید.

اجرای ایزوگام روی سیمان خیس

وظیفه اصلی ایزوگام محافظت از پشت بام و منزل شما می باشد، لازم به ذکر است که بدانید، اجرای ایزوگام روی سیمان خیس قابل انجام نمی باشد، چرا که امری بیهوده است. شما باید همواره کار نصب ایزوگام را به یک نصاب ایزوگام کار مجرب که مهارت های لازم را در کار خود دارد بسپارید، تا اگر سیمان به هر دلیلی خیس بود بتواند آن را خشک کرده و کار را به نحو احسنت انجام دهد.

رطوبت موجود در سیمان  سرعت کار نصب را کم کرده و در نتیجه موجب می شود تا ایزوگام آن طور که باید و شاید به سطح آن نچسبد. یک نصاب ماهر برای چسباندن باید شعله ای داشته باشد تا زمین سیمانی خشک شده و قسمت زیرین ایزوگام را کمی گرم نموده و بعد از گرم و نرم شدن بر روی سیمان آن را انداخته و مجدد روی آن را کمی حرارت داد. 

پس از عملیات نصب، سعی کنید که بین ۵ تا ۱۰ دقیقه بر روی آن راه نروید چون که موجب می شود، تا رد پای شما بر روی ایزوگام جای مانده و عایق شما نازک شود در نتیجه آب به راحتی میتواند به عمق آن نفوذ کرده و موجب نشتی شود.

در نهایت باید بگوییم که شرکت گام گستر مجری تمام خدمات مربوط به عایق کاری با سابقه ی چندین ساله و تجربه ی زیادی که در زمینه ایزوگام کاری دارد، با کمال میل در خدمت شما مشتریان عزیز می باشد. شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره های ذکر شده در سایت تماس گرفته و از مشاوران ما به صورت کاملا رایگان راهنمایی بگیرید.

قیمت نصب ایزوگام بر روی سیمان

همانطوری که می دانید قیمت نصب ایزوگام همواره بر حسب عواملی با اهمیتی همچون نوع و جنس ایزوگام، برند تولیدی، زیرسازی و غیره تعیین می شود. به عنوان مثال یکی از جمله عواملی که نقش بسیار تعیین کننده و مهمی در هزینه های پرداختی شما در جهت قیمت نصب ایزوگام بر روی سیمان دارد، نوع محل نصب و همچنین مساحت آن می باشد. 

چرا که هزینه های اجرا و راه اندازی عایق بر روی سطوح مختلفی مانند سقف ساختمان، سرویس های بهداشتی، حمام، پی ساختمان، استخر و یا آشپزخانه با همدیگر متفاوت می باشند. به همین علت در زمان دریافت خدمات ایزوگام شما باید به عواملی که هزینه های نصب این عایق، متاثر از آن ها هستند نیز دقت کافی را داشته باشید.

       برخی از این عوامل عبارتند از:

  • مخارج مربوط به تامین متریال و مواد اولیه مورد نظر و کیفیت آن ها
  • اجرت حمل و نقل ایزوگام به محل عایق کاری
  • دستمزد و اجرت نصاب ایزوگام کار
  • هزینه ی گاز کپسول مایع
  • نوع برند تولید کننده ی عایق جهت نصب
    ناگفته نماند که مدت زمان اجرای ایزوگام و همچنین نوع محل نصب نیز در این هزینه ها تاثیرگذار می باشد.

بله، ایزوگام می‌تواند روی بلوک‌های سیمانی نصب شود. روش‌های مختلفی برای نصب ایزوگام روی بلوک‌های سیمانی وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به نصب ایزوگام با استفاده از چسب، پیچ و مهره، قفل و فلزات نگهدارنده اشاره کرد.

برای نصب ایزوگام روی بلوک‌های سیمانی، ابتدا باید سطح بلوک‌ها را تمیز و صاف کرده، پس از آن ایزوگام را بر روی سطح بلوک‌ها قرار داده و با استفاده از روش مناسبی آن را مثلاً با چسب یا پیچ و مهره به سطح بلوک‌ها متصل کرد.

بسته به نوع ایزوگام و روش نصب آن، ممکن است نیاز به استفاده از مواد و تجهیزات خاصی نظیر چکش، پیچ و مهره، چسب و … باشد که بهتر است برای نصب ایزوگام روی بلوک‌های سیمانی، از تکنسین‌های مجرب و دارای مهارت کافی استفاده کنید.

4.5/5 - (2 امتیاز)

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *