جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

مقایسه انواع ایزوگام

اگر به دنبال یک ایزوگام خوب و با کیفیت هستید و نمی دانید که هریک از انواع این عایق چه تفاوتی با یکدیگر دارند، ادامه این مقاله را دنبال کنید. مقایسه انواع ایزوگام به شما کمک می کند که با توجه به نوع سطح و آب و هوای منطقه خود، بهترین نوع ایزوگام را انتخاب و خریداری کنید. ایزوگام، به عنوان محبوب ترین عایق رطوبتی، انواع و دسته بندی های متفاوتی دارد.

جنس رویه، نوع قیر، نوع تیشو، قیمت و کاربرد هر ایزوگام متفاوت است و به همین دلیل مقایسه ایزوگام پیش از خرید آن ضروری است. در صورت تمایل به خرید ایزوگام و کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، می توانید با همکاران ما در شرکت گام گستر تماس بگیرید.

مقایسه انواع ایزوگام

انواع ایزوگام

برای مقایسه انواع ایزوگام، باید مدل های مختلف این عایق را بشناسید. به طور کلی و بر اساس معیارهای مختلف، ایزوگام ها در انواع دمیده، پلیمری، تک لایه، دو لایه، فویل دار، رنگی و سنگریزه ای دسته بندی می شوند. در ادامه هریک از این مدل ها را معرفی می کنیم:

ایزوگام دمیده

ایزوگام دمیده جزو ارزان ترین مدل هاست و از نظر اقتصادی، بسیار باصرفه است. این مدل، از قیر دمیده یا اکسید شده تهیه شده و درجه نفوذ کمتری دارد. همچنین به دلیل نوع قیر به کار رفته در این ایزوگام، نرمی آن بیشتر بوده و حساسیت کمتری نسبت به تغییرات دما دارد.

ایزوگام دمیده از قیر دمیده، تیشو (الیاف فایبرگلاس)، پلاستیک پشت لایه، لایه ۱۴ تا ۱۶ میکرونی آلومینیوم و پودر تالک ساخته شده و علامت اختصاری آن، حرف R است. اجرای سریع و قیمت پایین، مهم ترین مزایای این نوع ایزوگام به شمار می روند.  

ایزوگام پلیمری

در مقایسه انواع ایزوگام، ایزوگام پلیمری جزو با کیفیت ترین هاست. این مدل از قیر خالص ۷۰-۶۰ تهیه شده است که از پالایش نفت خام در دمای بیش از ۳۸۰ درجه سانتی ‌گراد و فشار عادی به دست می ‌آید.

الیاف پلی آستر، تیشو، لایه آلومینیم ۱۴ الی ۱۶ میکرون، پلاستیک پشت لایه ایزوگام، پودر تالک، مواد اِی‌پی‌پی (APP) درجه ۱ و ۲ و پوشال گونی پلاستیکی هم دیگر اجزای این نوع عایق رطوبتی هستند. ایزوگام پلیمری، عمر بالایی داشته و در برابر سرما و یخبندان هم مقاوم است.

ایزوگام تک لایه

تمامی ایزوگام های پلیمری و دمیده، یا تک لایه هستند یا دولایه. ایزوگام‌های تک لایه به دلیل داشتن یک لایه الیاف (پلی استر) ضخامت کمتری دارند و نرم ‌تر هستند. این مدل برای عایق بندی مکان های زاویه دار و قوسی بسیار کاربردی است. قیمت پایین در کنار انعطاف پذیری بالا، مهم ترین مزایای ایزوگام تک لایه به شمار می روند.

ایزوگام دو لایه

ایزوگام های دولایه، از الیاف فایبرگلاس و پلی استر ساخته شده اند و ضخامت بیشتری دارند. ضخامت بالا و وجود دو لایه، این ایزوگام را بسیار مقاوم کرده تا به سادگی خم نشود. در ایزوگام‌های دو لایه جذب قیر بالاتر از ایزوگام‌ های تک لایه است و مقاومت بیشتری نیز دارند.

ایزوگام فویل دار

ایزوگام فویل دار هم در مقایسه انواع ایزوگام اهمیت دارد. این مدل، دارای یک لایه آلومینیومی است که از قیر و الیاف، در برابر پرتو فرابنفش خورشید محافظت می کند. ضخامت لایه آلومینیوم معمولاً ۴ تا ۶ میکرون است و بستگی به کیفیت ایزوگام دارد. مقاومت بالا، جنبه زیباشناسی بهبود یافته و طول عمر بیشتر هم مزایای این مدل هستند.

ایزوگام بدون روکش یا بدون فویل

در برابر ایزوگام‌های فویل دار، ایزوگام‌های بدون روکش قرار دارند. همانطور که از اسم این مدل پیداست، در آن از فویل یا روکش استفاده نشده است. درواقع این نوع ایزوگام دارای پودر معدنی است و مقاومت خوبی در برابر نور خوشید ندارد. به همین دلیل از آن برای عایق کاری مکان‌هایی مانند حمام، سرویس بهداشتی و جاهایی که نور خورشید به آنها نمی‌رسد، استفاده می‌شود.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *