جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

آیا ایزوگام تاریخ مصرف دارد؟

در مورد تاریخ مصرف ایزوگام می توان گفت که این محصول نیز مانند تمامی محصولات کاربردی دیگر دارای تاریخ مصرف است و عمدتا ایزوگام ها از زمان تولید تا زمان نصب به مدت ۶ ماه تاریخ مصرف دارند؛ یعنی انواع ایزوگام ها پس از تولید در کارخانه، نباید بیشتر از ۶ ماه در انبار نگهداری شوند. 

البته تاریخ مصرف ایزوگام، به شرایط نگهداری آن در انبار نیز بستگی دارد که در ادامه به بررسی این شرایط نیز خواهیم پرداخت. اما به طور کلی توجه داشته باشید که ایزوگامی که در این فاصله ی زمانی ۶ ماهه، پس از تولید آن، به صورت استاندارد اجرا شده و مراحل نگهداری آن نیز به درستی انجام گیرد، پس از  نصب، تا حدود ۱۶ سال عمر مفید خواهد داشت. از همه مهمتر اینکه استفاده از ایزوگام های تاریخ گذشته نیز عواقبی دارد که در این مطلب مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

آیا ایزوگام تاریخ مصرف دارد؟

عوامل مؤثر بر تاریخ مصرف ایزوگام

همانطور که اشاره شد، تاریخ مصرف ایزوگام به عواملی بستگی دارد که برخی از آن ها عبارتند از:

  • نوع مواد مورد استفاده جهت تولید ایزوگام
  • روش حمل ایزوگام
  • همچنین روش نگهداری و انبار کردن ایزوگام

از این رو در زمان بارگیری ایزوگام حتما باید از آسیب دیدن لبه های ابتدا و انتهای ایزوگام جلوگیری شود. در مرحله ی بارگیری نیز باید دقت شود که کف خودرو کاملا صاف باشد و چیدمان ایزوگام ها نباید به گونه ای باشد که رول های ایزوگام بر روی هم قرار گیرند، چرا که در این صورت، عدم جریان هوا در بین لایه های ایزوگام، موجب چسبیدن آن ها به یکدیگر می گردد. در نهایت باید به منظور جلوگیری از جابه جا شدن و افتادن رول های ایزوگام بر روی یکدیگر، انتهای آن ها به وسیله ی طناب محکم گردد.

نکات نگهداری و انبار کردن ایزوگام

۱)  در مرحله ی اول باید دقت شود که بسته بندی رول های ایزوگام در هنگام حمل و نقل آسیب نبیند و از انداختن و پرتاب کردن آن ها نیز در زمان انبار کردن، جلوگیری شود.

۲) به دلیل این که قیر از جمله مواد اولیه ی اصلی در تولید ایزوگام است، بنابراین این عایق بسیار حساس و اشتعال زا است؛ بنابراین حتما باید در محلی عاری از مواد نفتی و اشتعال زا نگهداری شود. همچنین قیمت قیر در ۱۴۰۲ بر نرخ نهایی ایزوگام تاثیر می گذارد.

۳) انبار محل نگهداری ایزوگام باید مجهز به سطل ماسه و کپسول اطفاء حریق باشد.

۴) از قرار داددن رول های ایزوگام بر روی هم اکیدا خودداری کنید، چرا این کار موجب آسیب دیدن و غیر قابل استفاده شدن آن ها می گردد.

۵) رول های ایزوگام در انبار باید تا حد ممکن در محلی به دور از تابش مستقیم نور خورشید و به صورت عمودی در کنار یکدیگر قرار داده شوند.

۶) رول های ایزوگام باید در یک محل کاملا خشک و عاری از رطوبت نگهداری شوند.

۷) توجه داشته باشید که بالا بودن دمای هوای محل نگهداری ایزوگام، موجب کاهش عمر ایزوگام می گردد.

۸) کف انبار باید کاملا صاف و هموار باشد. از این در صورت موزاییک نبودن کف انبار، رول های ایزوگام روی پالت قرار داده شوند تا به واسطه ی نگهداری در یک سطح ناهموار، تاریخ مصرف ایزوگام کاهش نیابد

عواقب استفاده از ایزوگام تاریخ گذشته

به اطلاع شما عزیزان میرسانیم که کارشناسان گام گستر نمایندگی نصب ایزوگام در تهران و حومه همواره در هنگام تهیه و نصب ایزوگام در تهران و کرج، تأکید بر انتخاب برندهای معتبر و مرغوب ایزوگام دارند، چرا که این ایزوگام ها علاوه بر مقاومت بالا در شرایط مختلف، کارایی بهتری نیز پس از نصب خواهند داشت. نکته ی طلایی دیگر در زمان خرید ایزوگام، توجه به تاریخ مصرف آن است؛

چرا که با پایان یافتن تاریخ مصرف ایزوگام، احتمال آسیب دیدن آن وجود دارد، که در این صورت نیز قابل استفاده نخواهد بود. از جمله مهمترین عواقب استفاده از ایزوگام تاریخ گذشته، افت کیفیت و کارایی آن در نتیجه ی کاهش چسبندگی ایزوگام می باشد که در نهایت عایق کاری انجام شده، قابلیت کافی جهت جلوگیری از نشت آب را نداشته و ترمیم یا تعویض ایزوگام مورد نظر نیز هزینه های سنگین و چند برابری برای مصرف کننده در پی خواهد داشت.

امتیاز شما به این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *