جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

تفاوت ایزوگام بدون فویل و فویل دار

تفاوت ایزوگام بدون فویل و فویل دار از جهات مختلفی قابل بررسی می باشد. اما شاید بتوان اصلی ترین و مهم ترین وجه تمایز این دو نوع پوشش را که در اسامی آنها نیز مورد اشاره قرار گرفته اند، فویل دار و بدون فویل بودن شان دانست.

بر این اساس، هریک از این عایق ها دارای خواص و ویژگی های متنوعی هستند که زمینه کاربرد آنها را برای بخش های مختلف به وجود می آورد. البته معمولا در هنگام انتخاب عایق مناسب ساختمان خود، ممکن است دچار تردید و اشتباه شویم. به همین منظور ادامه این مطلب را به بررسی تفاوت ایزوگام بدون فویل و فویل دار اختصاص داده ایم.

ایزوگام فویل دار و بدون فویل

کاربردهای ایزوگام فویل دار

یکی از عواملی که به مرور زمان موجب از بین رفتن و خرابی ایزوگام می شود، جذب نور خورشید و افزایش دما است. بر خلاف ایزوگام بدون فویل، ایزوگام فویل دار که دارای یک روکش آلومینیومی می باشد، در برابر خراب شدن در اثر تابش نور آفتاب و افزایش دما مقاوم تر است؛ زیرا فویل این ایزوگام نور خورشید را منعکس می کند و از نرم شدن و روان شدن قیر آن جلوگیری می کند. بنابراین ایزوگام فویل دار  بیشتر برای سطوحی که در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار دارند استفاده می شود.

علاوه بر انعکاس نور، فویل آلومینیومی ایزوگام، استحکام آن را در برابر تجزیه پذیری، سائیدگی و خوردگی بالا می برد و مقاومت آن را در برابر باران های اسیدی نیز بالا می برد. علاوه بر همه ی این ها در کاربرد ایزوگام فویل دار نباید از بحث زیبایی ایزوگام فویل دار نسبت به ایزوگام بدون فویل نیز غافل شد؛ به ویژه در مورد ایزوگام های طرح دار و رنگی.

مکان هایی که ایزوگام فویل دار مورد استفاده قرار می گیرند عبارتند از:

ایزوگام سقف و پشت بام ، دیوارها، زمین های بازی، پارکینگ و …

کاربردهای ایزوگام بدون فویل

ایزوگام بدون فویل که فاقد روکش آلومینیومی می باشد، نسبت به ایزوگام فویل دار سبک تر می باشد و بر خلاف ایزوگام فویل دار برای سطوحی که در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار ندارند، استفاده می شود. بنابراین می توان گفت که از جمله کاربرد های این نوع ایزوگام زیرسازی ساختمان ها می باشد. ایزوگام بدون فویل به عنوان عایق رطوبتی در سرویس های بهداشتی، حمام و همچنین پی ساختمان استفاده می شود.

از آنجایی که قیمت ایزوگام بدون فویل نسبت به ایزوگام فویل دار ارزان تر است، بنابراین در محل هایی که آبریز کمتری دارد، استفاده از ایزوگام بدون فویل به صرفه تر است. با این دیدگاه تراس و آشپزخانه نیز می توانند به عنوان محل هایی برای استفاده از ایزوگام بدون فویل انتخاب شوند.

ایزوگام بدون روکش تک لایه به دلیل اینکه منعطف تر است، بیشتر در محیط های دارای شکل هندسی نامنظم مورد استفاده قرار می گیرد. بر همین اساس در محیط های اطراف شناژ، دیوار پی ها و در محل برخورد مقاطع مانند محل برخورد پی و ستون از ایزوگام بدون فویل تک لایه استفاده می شود.

مهمترین تفاوت های ایزوگام فویل دار و بدون فویل

همانطور که مشخص است، ایزوگام بدون فویل، فاقد روکش آلومینیومی است که در کارخانه بر روی نمونه های فویل دار، پرس می شود. عمده ترین تفاوتی که میان این دو محصول وجود دارد، وجود یک لایه اضافی دیگر بر روی ایزوگام است که مانعی برای نفوذ آب به سطوح پایینی محسوب می شود.

از طرفی، ایزوگام های دارای چنین روکشی، قادر به بازتاب دادن نور آفتاب تا بیش از ۸۵ درصد می باشند و از همین رو مناسب مناطق مرطوب با تابش مستقیم آفتاب هستند. ضمن آنکه نمایی روشن، جذاب و ساده را نیز به ساختمان می بخشند. اما جایگزین روکش آلومینیومی در ایزوگام های بدون فویل، لایه ای نایلولن یا پودر تالک است. علاوه بر آن ضخامت عایق های ساده تا حدودی کمتر از نمونه روکش دار بوده و دیگر تفاوت ایزوگام بدون فویل و فویل دار به حساب می آید.

قیمت ایزوگام فویل دار و بدون فویل

قیمت هر محصول یکی از مهمترین فاکتورهایی است که به هنگام خرید، توسط مشتریان بررسی می شود. در حالا کلی، قیمت ایزوگام فویل دار از ایزوگام بدون فویل بیشتر است. با این وجود قیمت ایزوگام فویل دار هم بازه مخصوص به خود را دارد و قیمت این محصول با توجه به کیفیت فویل ایزوگام، نوع قیر آن، الیاف تیشو و پلی استر، تعداد لایه‌ها و … تعیین می شود.

پایین بودن قیمت ایزوگام بدون فویل نیز، دلیل بر پایین بودن کیفیت آن نمی باشد و علت پایین بودن قیمت این نوع ایزوگام، در استفاده نشدن روکش فویل آلومینیومی در آن و ساختار و نوع متریال مصرفی آن می باشد. قیمت ایزوگام بدون فویل نیز به نوع و کیفیت ایزوگام، برند ایزوگام، تعداد لایه ها و … بستگی دارد و با توجه به  این پارامتر های مختلف تعیین می شود.

5/5 - (1 امتیاز)

2 پاسخ

    1. سلام
      قیمت هر مترمربع ایزوگام فولدر بدون نصب متری از ۳۸۰۰۰ تومان هست تا ۵۲۰۰۰ تومان. قیمت بدون فویل متری ۱۰۰۰ تومان ارزان تر می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *