تیشو ایزوگام چیست؟

 

تیشو ایزوگام در واقع نوعی ایزوگام دو لایه است که دارای دو لایه ی نمدی است که این لایه ها موجب افزایش مقاومت ایزوگام در برابر نفوذ رطوبت می گردند. لایه ی اول این نوع ایزوگام‌ از نوعی منسوج پلی استری و لایه ی دوم آن از تیشو که یک فلت از الیاف شیشه معدنی است، تشکیل شده‌ است. توجه داشته باشید که لایه‌ ی تیشو معمولا با نخ‌ های شیشه تقویت شده و در نتیجه تاب مقاومت کششی تیشو افزایش می یابد و علاوه بر کیفیت و نوع الیاف، از جمله عوامل دیگر افزایش تاب کششی این لایه عبارتند از: رزین‌های فنولیک، ملامین یا پلی وینیل کلراید، کیفیت چسباننده‌ها و … .

به طور کلی نسبت استحکام به وزن الیاف تیشو بالا و بوده و از جمله ویژگی های های آن ها می توان به سفتی زیاد، مقاومت در برابر خوردگی و انعطاف پذیری در طراحی اشاره کرد و مهم ترین دلیل استفاده از تیشو  در ایزوگام، افزایش مقاومت کششی آن است

تیشو ایزوگام چیست؟

کاربرد تیشو ایزوگام

همانطور که عنوان شد، تیشو ایزوگام به دلیل استفاده از الیاف شیشه معدنی در تولید آن، از مقاومت کششی بالا و همچنین مقاومت بالایی در برابر نفوذ رطوبت برخوردار است. از طرف دیگر استفاده از لایه ی تیشو در ایزوگام، میزان شکنندگی آن را کاهش داده و در نتیجه احتمال ترک خوردن ایزوگام نیز با گذشت زمان کاهش یافته و از کنده شدن زود هنگام آن نیز جلوگیری می گردد.

با توجه به ویژگی هایی که برای تیشو ایزوگام ذکر شد، این نوع ایزوگام دارای مقاومت رطوبتی بالاتری نسبت به ایزوگام های معمولی است و از این رو، این ایزوگام در محل هایی که بیشتر در معرض رطوبت هستند، مانند اجرای ایزوگام سرویس بهداشتی، حمام، استخر و … کاربرد بیشتری دارد.

قیمت تیشو ایزوگام

از آن جایی که ایزوگام معمولی از یک لایه پلی استر سوزنی عبور داده شده از قیر مذاب ساخته شده و تیشو ایزوگام یا ایزوگام دو لایه، علاوه بر این لایه ی پلی استر، دارای یک لایه الیاف شیشه نیز می باشد؛ بنابراین بدیهی است که این دو نوع ایزوگام دارای تفاوت قیمت هستند و قیمت تیشو ایزوگام از ایزوگام معمولی بالاتر است. اما نکته ی مهم این است که  لایه ی الیاف شیشه ی موجود در تیشو ایزوگام، دارای استحکام بالایی نسبت به وزن است و با افزایش مقاومت در برابر رطوبت، موجب می شود که استفاده از این نوع ایزوگام جهت عایق کاری، برای مصرف کنندگان مقرون به صرفه تر باشد.

توجه داشته باشید که گاهی به منظور کاهش قیمت، به جای الیاف شیشه، از الیاف دیگری در تولید آن ها استفاده می شود که نه تنها مقاومت آن را افزایش نداده، بلکه موجب کاهش مقاومت ایزوگام نیز می گردد؛ بنابراین توصیه می کنیم که جهت تهیه ی این نوع ایزوگام به صورت اصل و استاندارد، حتما به نمایندگی های معتبر گام گستر در سراسر تهران و کرج مراجعه نمایید تا علاوه بر یک خرید مقرون به صرفه، از یک ایزوگام اصل و درجه یک نیز بهره مند شوید

امتیاز شما به این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *