جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

آب بندی استخر با ایزوگام، چه تفاوتی با دیگر روش ها دارد؟

آب بندی استخر اقدامی است که برای جلوگیری از جلبک گرفتن استخر انجام می شود. همچنین این کار مانع از آن می شود که آب استخر نشتی پیدا کند. اما این اقدام به روشهای مختلفی انجام می شود که تفاوت هایی با یکدیگری دارند.

شرکت گام گستر به عنوان یکی از حرفه ای ترین مراکز ارائه دهنده خدمات نصب ایزوگام، آب بندی استخر را نیز به روش مورد نظر مشتریان انجام می دهد. در این مقاله به شما توضیح می دهیم که آب بندی استخر با ایزوگام چیست و چه تفاوتی با روشهای دیگر دارد؛ همراه ما باشید. 

۵/۵ – (۲ امتیاز)

آبندی استخر با ایزوگام

روند آب بندی استخر با ایزوگام

برای توضیح تفاوت آب بندی استخر با ایزوگام با دیگر روشهای عایق بندی، باید بدانید که این روش چگونه اجرا می شود. اولین و مهم ترین نکته در اجرای ایزوگام در استخر، تمیز کردن سطح زیری کار است.

وجود هرگونه گرد و خاک و آلودگی در سطح استخر مانع از چسبیدن کامل لایه ها شده و مشکلاتی را ایجاد می کند. حتی برخی از نصاب ها برای نتیجه گیری بهتر، از قیرگونی به عنوان لایه ی اول استفاده می کنند. پس از تمیز کردن سطح و انجام زیرسازی های لازم، روند نصب همچون اجرای ایزوگام در پشت بام و دیگر سطوح است.

انواع روش های آب بندی استخر

بعد از این که با نحوه اجرای آب بندی استخر با ایزوگام آشنا شدید، نوبت این است که بدانید چه روشهای دیگری برای انجام این کار وجود دارد. به طور کلی آب بندی استخرها بسته به جنس کف آنها به روشهای زیر انجام می شود:

آب بندی استخر با کاشی

معمولا در استخرهای خصوصی به جای ایزوگام، کاشی کاری می کنند. این روش پر هزینه تر از آب بندی استخر با ایزوگام است و در حین حال، تمیز کردن آن بسیار راحت می باشد.

عایق کاری استخر با رنگ

یکی ارزان ‌ترین روش‌های عایق کاری و آب بندی استخر، استفاده از رنگ است. البته عمر این نوع عایق بندی پایین تر است و در کل زیاد توصیه نمی شود. رنگ پلیمر حاوی کلر، رنگ پایه سیمانی، رنگهای اکریلیک و پلی یورتان و اپوکسی رایج ترین رنگهایی هستند که در این روش مورد استفاده قرار می گیرند.

عایق کاری استخر با اندودکاری

یکی دیگر از روش هایی که برای عایق بندی استخر استفاده می شود و با آب بندی استخر با ایزوگام متفاوت است، اندودکاری است. در این روش قدیمی، ماسه و آب مخلوط شده و به صورت خمیر در می ‌آید. این خمیر با هر شرایطی تطبیق پیدا کرده و همچنین در برابر نفوذ آب، مقاومت بالایی دارد. به این ترتیب تمامی منافذ و محفظه ها به خوبی پر می شوند و می تواند سال های بیشتری روی عایق بندی استخر و کیفیت آن حساب کرد.

عایقکاری استخر با روش ژئوممبرین

این روش برای استخرهای کشاورزی و صنعتی مناسب است که آب بندی استخر با ایزوگام در آنها چندان توصیه نمی شود. با توجه به این که بسترسازی در این روش کاملا خاکی است، هزینه به مراتب کمتری از سایر روشها دارد.

آب بندی استخر با مواد نانو

چسب نانو نیز یکی از موارد دیگری است که برای عایق کاری استخر کاربرد دارد. چسب نانو، در برابر سرما، گرما و آتش مقاوم است و به همین دلیل، می توان آن را روش بهتری در مقایسه با آب بندی استخر با ایزوگام به شمار آورد.

تفاوت آب بندی استخر با ایزوگام با سایر روشها

حالا برمیگردیم به موضوع اصلی مطلب یعنی تفاوت بین آب بندی استخر با ایزوگام با سایر روشهای رایج. باید بدانید که به دلیل مقاومت پایین ایزوگام در مقابل آب و گرما و سرما، لایه ها به مرور زمان ترک می خورند. در حالی که در روشی مثل اندودکاری چنین اتفاقی نمی افتد. همچنین با وارد شدن آب به پشت ایزوگام، شاهد جدا شدن ایزوگام از سیمان خواهیم بود و در نتیجه عایق کاری به صورت کلی از بین می رود.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *