جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

ایزوگام مایع چیست؟

از آن جایی که روز به روز تکنولوژی در صنعت ایزوگام در حال پیشرفت است، ایزوگام مایع به عنوان یک عایق جدید تولید شده است که انواع و کاربردهای مختلفی دارد و در پیشگیری از ورود رطوبت به ساختمان بسیار موثر باشد و در دمای ۴۰-۱۳۰ درجه فارنهایت قابل استفاده است. ایزوگام مایع که با نام ایزوگام سرد قیر پلیمری نیز شناخته می‌ شود، امروزه برای عایق کاری سطوح به جای ایزوگام جامد استفاده می ‌شود، و به دلیل کیفیت بالا و هزینه مناسب مصرف کنندگان بسیاری دارد.

از قیر امولسیونی اصلاح شده با رزین‌های امولسیونی منعطف، فیلرهای معدنی و مصنوعی و الیاف پلی پروپیلن  در دو نوع بی رنگ و رنگ دار تولید شده است. جنس ایزوگام‌های مایع بی ‌رنگ و رنگ دار تفاوت چندانی با هم ندارد ولی میتوان گفت که تنها تفاوت اصلی آن‌ها این است که ایزوگام بی ‌رنگ، یک ماده ‌ی شیمیایی نسبت به مواد تشکیل دهنده ایزوگام رنگ دار، کم تر دارد. 

۴٫۳/۵ – (۳ امتیاز)

ایزوگام مایع

مزایای ایزوگام مایع

عایق رطوبتی مایع دارای مزایای بسیاری است که باعث شده تا در بین مصرف کنندگان بسیار محبوب شود به طوری که از هزینه های خرید و نصب آن چشم پوشی کنند. در زیر به برخی از مزایای ایزوگام مایع اشاره شده است :

  • چسبندگی بسیار بالا
  • دارای عمر طولانی
  • پایدار و مقاوم در برابر آب و هوا
  • دارای انعطاف ﭘذﯾری ﺑﺳﯾﺎر زﯾﺎد
  • قابلیت خود ترمیمی در ﺑراﺑر صدمات فیزﯾﮑﯽ کم
  • نصب ﺳرﯾﻊ
  • مقاوم در برابر مواد اسیدی و قلیایی ، ﺳوﻟﻔﺎﺗﮭﺎ و ﮐﻠراﯾدھﺎ

کاربرد عایق ضد رطوبت ایزوگام مایع

عایق ضد رطوبت ایزوگام مایع، نوعی پوشش پلیمری است که به عنوان عایق، مورد استفاده قرار می گیرد. این عایق از نفوذ آب و رطوبت جلوگیری کرده و در عین حال، مانع از گرم شدن کف بام توسط نور خورشید می شود.

عایق ضد رطوبت، روی کلیه سطوح از جمله فلز، سیمان، موزاییک، قیر، آسفالت ترک خورده، چوب و … قابل نصب بوده و پس از خشک شدن، آب گیری می شود. کاربرد اصلی عایق ضد رطوبت ایزوگام مایع، آبگیری پشت بام است. این عایق پس از ترکیب جزء پودر و مایع آن قابل اجرا بر روی انواع سطوح سیمانی، بتنی، گچی و سنگی است. همچنین می توان از عایق پلیمری برای آب بندی استخرها و مخازن آب استفاده کرد.

عوامل تاثیر گذار بر روی کیفیت ایزوگام مایع

در هنگام تولید عایق رطوبتی مایع، کیفیت مواد اولیه به ویژه قیر صنعتی و پلی استر تأثیر زیادی بر کیفیت ایزوگام دارد به طوری که ارتباط مستقیمی با طول عمر مفید ایزوگام و میزان محافظت در برابر رطوبت و حتی نور خورشید دارد. بنابراین هر چه کیفیت ایزوگام مایع بالاتر، عملکرد آن بهتر خواهد بود.

نصب عایق رطوبتی مایع

مهم ترین مسئله ای که باید در هنگام نصب ایزوگام مایع به آن دقت شود زیرسازی ایزوگام می باشد زیرا قرار است به مدت طولانی از ایزوگام پشت بام ها نگهداری کند. قبل از نصب باید محل نصب و زیرساخت ایزوگام را از گرد و خاک و پسماندهای اضافی شست و کاملاً تمیز کرد.

ایده آل ترین سطح برای نصب ایزوگام‌ها، سطح سیمانی با ضخامت سه سانتی متر و در سه لایه با شیب دو درصد می باشد. در پروسه نصب ایزوگام مایع، پرکردن ترک‌های ریز و درشت از اهمیت زیادی برخوردار است و حتما سطوحی که زاویه‌ ی ۹۰ درجه دارند باید با سیمان یا با پرایمر عایق درزگیری شوند.

قیمت عایق ایزوگام سرد قیر پلیمری

قیمت ایزوگام مایع بر اساس کیفیت و وزن آن تعیین می‌شود. از آنجایی که کیفیت ایزوگام مایع نسبت به ایزوگام جامد بیشتر است، بنابراین قیمت آن نیز بالاتر می باشد. استفاده ازعایق رطوبتی مایع برای سطوح ناهموار پشت بام‌ها ممکن است هزینه ی بیشتری داشته باشد اما با توجه به مزایای عالی این ایزوگام، استفاده از آن توصیه می‌ شود.

4.3/5 - (3 امتیاز)

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *