جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

قیرگونی کف آشپزخانه

یکی از جاهایی که به عایق رطوبتی نیاز دارد کف و دیوار آشپزخانه به ویژه در آپارتمان ها و برج های مسکونی است. حتی اگر قصد ساخت ویلا داشته باشید هم بایستی کف آشپزخانه را به خوبی در برابر رطوبت و نم عایق کاری کنید. قیرگونی کف آشپزخانه یکی از بهترین روش هایی است که در طی سالیان از آن استفاده می‌شود و کارآمدی‌اش اثبات شده است. اجرای قیرگونی آشپزخانه به منظور جلوگیری از نفوذ آب کف به طبقه پایین انجام می‌شود.

احتمالا دیده اید که زمانی که کف ساختمانی عایق درست و حسابی نداشته باشد چه اتفاقی می‌افتد. نفوذ نم و آب به سقف طبقه پایین در ساختمان های چند طبقه موجب ضرر و زیانی هزینه بر می‌شود. با توجه به قیمت قیروگونی کف آشپزخانه که کاملا به صرفه و ارزان است در هر شرایطی می‌توان آن را انجام داد و هزینه چندای روی دست مجری نخواهد گذاشت اما یک عمر کف آشپزخانه را محافظت می‌کند. در صورتی قد دارید کف آشپزخانه خانه خود را با قیرگونی عایق کنید با ما تماس بگیرید.

قیمت قیرگونی کف آشپزخانه

اجرای قیرگونی آشپزخانه

همانطور که اشاره کردیم روش قیرگونی کف آشپزخانه و ساختمان یک روش کارآمد و قدیمی است که از عبور آب و نم به طبقات پیشگیری می‌کند. از مهمترین فضاهای داخل یک ساختمان که به محافظت ضد آب نیاز دارد کف آشپزخانه است. البته قیرگونی سرویس بهداشتی و حمام نیز مواردی است که اغلب قبل از سرامیک و سنگ اجرا می‌شود. روش اجرای قیرگونی آشپزخانه آسان است و با چند متریال ساده قابل انجام است.

برای اینکه بتوانید یک محافظت عالی در برابر نفوذ آب در سطح آشپزخانه ایجاد کنید به مقدار مشخصی قیر، مشمع، گونی و مقوا نیاز دارید و وسیله ای برای ذوب کردن قیر که می تواند یک محفظه فلزی باشد. اجرای قیروگونی کف آشپزخانه تقریبا مثل قیر گونی کردن پشت بام است، با این تفاوت که در قیروگونی آشپزخانه باید تا جایی که آب بالا می آید هم از دیوارها قیرگونی شوند.

این میزان به صورت تقریبی باید ۱۵ سانتیمتر بالاتر از سطح ریزش آب باشد. با وجود اینکه در مراحل اولیه ساخت یک ساختمان شیب بندی کف در نظر گرفته می‌شود، باید قبل از اینکه قیرگونی را انجام دهید مجددا شیب بندی کف آشپزخانه را بررسی کنید و از درست بودن آن اطمینان حاصل کنید.

انواع روش اجرای قیرگونی کف آشپزخانه

اجرای قیرگونی کف آشپزخانه به دلیل زیرسازی، شیب و بندی و تشخیص ارتفاع مناسب آن بهتر است که توسط یک فرد باتجربه صورت گیرد. در اصل قیرگونی کردن کف یا سقف طی یک عملیات آماده سازی و اجرا انجام می‌شود که یکسان است. منظور از روش های قیرگونی کف آشپزخانه این است شکل اجرای آن چگونه باشد. در حالت کلی سه روش اجرای قیروگونی آشپزخانه وجود دارد که به شرح زیر است.

  • قیرگونی یک لایه

در این شکل اجرای قیرگونی آشپزخانه برای لایه زیرین از قیر شل که به آن قیر ۶۰-۷۰ نیز گفته می‌شود استفاد می‌شود. باید دقت داشته باشید که قیری که برای لایه زیر ذوب می‌کنید زیر ۱۵۰ درجه سانتیگراد باشد و قبل از قیرپاشی کف آشپزخانه به خوبی تمیز شده باشد.

اگر قیرگونی آشپزخانه را برون سپاری کرده باشید که استادکار می‌داند چگونه آن را اجرا کند اما اگر مبتدی هستید باید به نحوه قیر ریختن دیواره ها هم توجه کنید. با توجه به ارتفاعی که برای قیر ریختن در نظر گرفته اید ابتدا دیواره ها به طور کامل با قیر ذوب شده پوشش دهید و در مرحله بعد کف آشپزخانه را قیر بپاشید. توجه داشته باشید که قبل از منجمد شدن قیر باید یک لایه گونی روی آن بکشید. مرحله بعدی این است که قیر مخلوط را روی گونی که کشیده اید بریزید که ضخامت آن حدودا ۳ میلیمتر باید باشد.

  • قیرگونی دو لایه کف آشپزخانه

اجرای قیرگونی کف آشپزخانه به روش دو لایه نیز مشابه روش اول بوده و به صورت دو لایه گونی انجام می‌شود. یعنی یک لایه قیر، یک لایه گونی، یک لایه دیگر قیر و دوباره یک لایه گونی.

  • قیرگونی سه لایه آشپزخانه

اجرای قیرگونی سه لایه کف آشپزخانه نیز مانند روش دوم و با تعداد سه به سه انجام می‌شود.

قیمت قیروگونی کف آشپزخانه

قیرگونی در مقایسه با روش های مرسوم دیگری که برای عایق کردن کف آشپزخانه و سرویس استفاده می‌شوند ارزان تر است و اجرای آن نیز دستمزد کمتری دارد. دستمزد قیرگونی کف آشپزخانه به ازای مساحت و هر متر مربع محاسبه می‌شود که برای فضای کوچکی مانند آشپزخانه نمی‌توان گفت زیاد است.

قیمت خود قیر نیز با توجه به متراژ ممکن است کمی بالا یا پایین شود و در نهایت به صورت بشکه ای باید خریداری شود. یکی از فاکتورهایی که در هزینه اثرگذار است روش اجرای قیرگونی کف آشپزخانه است که بسته به نظر شما دارد. در روش دو لایه و سه لایه به دلیل متریال مصرفی هزینه و دستمزد اجرا کمی بالاتر خواهد بود.

مزیت قیرگونی آشپزخانه در مقایسه با سایر روش ها

قیرگونی کف آشپزخانه به طور کلی مزیت است اما اگر بخواهیم با دیگر روش های عایق بندی مقایسه کنیم ارزانی این روش آن را محبوب کرده است.

قیرگونی جزو روش هایی است اجرای آن نیاز به تخصص چندانی ندارد و اگر کمی به کارهای اینچنین وارد باشید خودتان هم می‌توانید آن را اجرا کنید. یک مزین بزرگ قیروگونی آشپزخانه این است که خیالتان از بابت پوشیده شدن درزها راحت است و اگر درست اجرا شده باشد تا ۲۰ سال هم برایتان کار خواهد کرد.

معایب قیرگونی آشپزخانه

اگر در اجرای قیروگونی کف آشپزخانه دقت کافی را به خرج دهید و نکات ایمنی را رعایت کنید جزو بهترین روش های عایق است و ایراد خاصی نمی‌توان برای آن قائل شد. برخی ها از معایب این تکنیک عایق کف آشپزخانه به حادثه ساز بودن آن اشاره کرده‌اند که با رعایت نکات ایمنی در حین کار به راحتی می‌توان آن را کنترل کرد. یک عیبی که بر قیرگونی آشپزخانه وارد است نشتی پذیر بودن آن است که در اثر ضربه و … ممکن است بشکند و کارآیی آن را کاهش دهد.

خدمات ما:قیرگونی در کرج

امتیاز شما به این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *