جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

۶ نکته ی طلایی برای ایزوگام کاری

در این مقاله ما قصد داریم تا شما را با نکات ایزوگام کاری برای اجرایی بدون نقص آشنا سازیم. یکی از جمله نکات ایزوگام کاری که بسیار مهم بوده و باید آن را در نظر گرفت، شرایط خود ساختمان می باشد. در عایق کاری سازه ها اگر ایزوگام را در فصل مناسب و به موقع اجرا نمود، نه تنها ماندگاری و دوام بیشتری خواهد داشت، بلکه عایق ساختمان شما به طور یقین در دسترس آسیب های کمتری نیز قرار خواهد گرفت.

معرفی نکات طلایی ایزوگام کاری

بهترین فصل مناسب برای اجرای ایزوگام کدام است؟ کیفیت و کارایی ایزوگام، شرایط آب و هوایی و … در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی کامل این نکات کلیدی برای شما عزیزان بپردازیم.

نکات طلایی ایزوگام کاری

بهترین فصل مناسب جهت نصب ایزوگام کدام است؟

اولین نکته در مورد نکات طلایی برای ایزوگام کاری، این است که بهترین ترین فصل مناسب جهت نصب ایزوگام چه فصلی از سال می باشد؟ که برای پاسخ به این سوال باید گفت فصل تابستان بهترین فصل برای اجرای عایق می باشد، چون که با توجه به شرایط  آب و هوای گرم و خشکی که این فصل دارد، رطوبت های که به سبب بارش باران منجر شده خشک شده و در نتیجه موجب چسبندگی بسیار خوب سطح ایزوگام به پشت بام شما مشتریان گرامی می شود.

از این رو هر چند این یک دلیل به ظاهر ساده به نظر می آید، اما یکی از مهم ترین ویژگی هایی که این علت دارد، این است که از بلند شدن زود هنگام ایزوگام از سطح پشت بام جلوگیری به عمل می آورد. البته نا گفته نماند که اوایل فصل پاییز نیز فصل مناسبی برای ایزولاسیون سازه ها می باشد.

 کیفیت و کارایی ایزوگام

توجه داشته باشید که به طور کلی اگر مراحل عایق کاری شما توسط مجرب ترین نصاب هم اجرا شود، ولی چنانچه ایزوگام شما کیفیت و کارایی مورد نظر را نداشته باشد، ایزولاسیون مربوطه نتیجه ی خوبی در بر نخواهد داشت. بنابراین کیفیت و مرغوبیت ایزوگام از جمله نکات ایزوگام کاری است که باید به خوبی رعایت کنید.

تمیزکاری سطح کار

یکی دیگر از جمله نکات طلایی برای نصب ایزوگام این است که سطح مورد نظر باید به طور کامل تمیز باشد. چرا که در صورت وجود هر گونه مواد زائدی همچون تیر آهن، آجر، گرد و خاک، شن و ماسه و … باعث عدم اجرایی استاندارد می باشد. به طور کلی در زمان نصب باید سطح کار را از هر گونه شی و وسایلی مبرا ساخته و آن ها را جمع آوری کرد.

سطوح متناسب برای ایزوگام کاری

سطوح متناسب برای ایزوگام کاری سطوحی هستند که دارای سطحی یکدست و یکنواخت بوده و اینکه لیز نبوده و یا همچنین دارای شکاف هایی با اندازه ی بیش از یک سانتی متر نباشند، به این ترتیب سطح مربوطه برای نصب ایزوگام مناسب می باشد.

پس یکی دیگر نکات طلایی ایزوگام کاری راجع به سطح محیط مورد نظر بود که به طور مثال سطوحی همچون سطح سیمانی و بتنی بسیار مناسبی می باشند. عایق سازی روی سطوح لیز مانندی از جمله سرامیک، فلز و حتی آجر که دارای سطح نا همواری است مناسب نمی باشد.

شرایط آب و هوایی مطلوب برای نصب

از دیگر نکات ایزوگام کاری که باید در زمان اجرا توجه زیادی به آن نمود، شرایط آب و هوایی مطلوب می باشد، چون که شما نباید در ایام بارش زایی، که احتمال باریدن برف و باران وجود دارد، عملیات عایق کاری را شروع کنید؛

زیرا در صورتی که بخواهید در چنین روز هایی پروژه ی خود را عملی کنید، سطحی که قرار است ایزوگام شود دچار یخبندان بوده و در نتیجه ایزوگام به خوبی به آن نچسبیده و در زمان کوتاهی دچار طبله شدن خواهد شد. از نکات طلایی برای نصب، عدم ایزوگام کاری در هوای زیر صفر درجه می باشد.

شیب بندی اصولی

شیب بندی اصولی سطوح کار مورد نظر نیز یکی دیگر از نکات ایزوگام کاری پر اهمیت می باشد، چرا که به عنوان مثال هر چه شیب بندی پشت بام شما دارای زاویه ای بهتر باشد، آب کمتری بر روی آن جمع شده و در نتیجه سطح مورد نظر نیز رطوبت کمتری را جذب خواهد کرد. شیب بندی اصولی و صحیح پشت بام ها به طور اغلب بین ۱ الی ۳ درصد است، یعنی به ازای هر متر طول ۱ تا ۳ سانتی متر تغییر ارتفاع ضروری می باشد.

ایزوگام روی ایزوگام قدیمی

در صورتی که سطح مورد نظر شما دارای ایزوگام قدیمی باشد و هم اکنون دچار مشکلات کوچکی در برخی از قسمت ها شده باشد، می توان ایزوگام را روی ایزوگام قدیمی نصب نمود که این نیز یکی از نکات ایزوگام کاری به شمار می رود. ولی توجه کنید برای انجام این کار حتما باید با مهندسین مربوطه مشورت نمایید.

در پایان لازم به ذکر است که بگوییم علاوه بر تمامی نکات ذکر شده در بالا، یکی از جمله نکات طلایی برای نصب ایزوگام که باید به آن دقت زیادی داشته باشید این است که شرکتی که قرار است پروژه ی شما را اجرا کند، افراد نصاب ایزوگام کار مجرب و حرفه ای برای این کار داشته باشد که به طور حتم ما به شما مخاطبین عزیز شرکت گام گستر را پیشنها داده، چرا که این کمپانی ضمن اعتبار و سابقه ی درخشانی که در این حیطه دارد، دارای افراد کاردان و ماهری در زمینه نصب ایزوگام می باشد، که یقینا تضمین کننده ای کار شما خواهند بود.

شما همشهریان عزیز ساکن تهران و کرج می توانید جهت نصب انواع ایزوگام در پشت بام، سرویس بهداشتی، پارکینگ، استخر، آشپزخانه، پی ساختمان و یا حتی روی شیروانی را با خیالی راحت و اطمینان کامل به نمایندگی مجاز و رسمی گام گستر محول نمایید. همچنین جهت کسب اطلاعات بیشتر در این باره می توان با مشاوران همکار ما در این مرکز تماس گرفته تا شما را به طور کامل راهنمایی و مشاوره دهند.

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *